My red map


visited 47 states (20.8%)
Try Neptyne, the programmable spreadsheet

sobota, 7. marec 2015

Peš po zaledju Istre: Kubed - Hrastovlje - Lačna

Pred enim tednom hrib v zaledju Istre visok vsega skupaj 451 metrov mi je dal popra, ko sem zgubila pot na sestopu in se "prebijala" po brezpotju skozi grmovje in skale. Ta hrib ima zanimivo ime - Lačna. Za primorske razmere pot Hrastovlje - Lačna je že kar prava planinska steza, škoda, ker je dokaj kratka. Zato mi ni dalo miru, kako sem lahko zgrešila pot. In odločila sem se, da moram to pot še enkrat prehoditi, tokrat navzgor.
Zadnjič sem hodila po peš poti Hrastovlje - Dol - Veliki Gradež - Kuk - Lačna - Hrastovlje in to pot od "uradne" P4 peš poti sem skrajšala le za košček Lačna - Kubed - Hrastovlje. Zato danes sem šla točno ta krog, s tem, da sem štartala v Kubedu, nato šla v Hrastovlje in od tam vzpon na Lačno, nato sestop v Kubed.
pogled na Kubed iz Lačne

Avto sem pustila na ovinku v Kubedu - pri kapelici in čez cesto pri infotablah je dovolj mesta za parkiranje. Pot iz Kubeda na Lačno se prične takoj za kapelico na ovinku, pri kamnitem mostu.
Ker sem želela prehoditi celotno peš pot do Hrastovlja, sem se najprej odpravila čez cesto od kapelice, ob glavni cesti do vzpona med hišami k cerkvi Svetega Floriana iz leta 1860. K cerkvi vodi kratek strm kamnit vzpon - cerkev se nahaja na nekakšni vzpetini nad vasjo. Po vrhu vzpetine vodi asfaltirana pot (smer - proč od Lačne), ki se po 500 metrih pridruži cesti skozi naselje Kubed, tako je vseeno, ali gremo najprej do cerkvi ali kar direktno ob infotablah do konca naselja.

 Prednost poti po vzpetini je v tem, da ne greš skozi vas (vzpetina je za hišami) in to, da na pomladni dan ob poti te pozdravljajo narcise...
 Na koncu vasi, ko se poti združijo in zavijejo nekoliko levo, se takoj desno odcepi markirana makadamska cesta, ki kmalu ostro zavije desno (skoraj za 180 stopinj) v smeri proti Lačni, pod vzpetino, po kateri smo pravkar hodili v nasprotni smeri. Hodimo mimo vodnega zajetja in kmalu prečkamo glavno cesto.
pot Kubed - Hrastovlje
Pot iz Kubeda do Hastovelj je shojen kolovoz, z več oznakami, tudi "gobice" za otroško učno pot. Iz Kubeda do Hrastovelj sem hodila cca. 1 uro, pričakovala sem, da bom hitrejša....
 Pomlad na poti....
Še preden pridemo prav v vas v Hrastovlje (v Hrastovlje na tej poti ni potrebno hoditi, pot iz Kubeda do Hrastovelj poteka prav pod Lačno), pridemo na Y razcep med vinogradi in oljčniki. Pot za Lačno se odcepi ostro desno in je pravzaprav logično, sicer bi se oddalili od gore. Razcep je označen.

pogled na Hrastovlje z Lačne
 Pot na Lačno je zelo lepo markirana, najprej nas vodi med borovci, nato med redek mlad gozdiček.
Zvončki ob poti.
Na poti večkrat hodimo po robu manjših melišč, skoraj pod vrhom pa pot nas vodi v treh cikcakih skozi malenkost večje melišče. Ker gre pot prav čez melišče, se pot slabo vidi in točno tu sem jo zadnjič zgrešila. Tokrat sem gledala kot sokol, ravno tam, kjer se naredi oster cik-cak, manjka markacija (mogoče kak kamen z markacijo se je skotalil). Ampak tokrat sem pot zadela :)
 Pogled z Lačne na Vrh pri Hrastovljah.
 Pot Hrastovlje - Lačna.
Na vrhu Lačne nisem nič slikala, to zimo sem bila tam že s treh strani, danes sem dodala še četrto smer - za Kubed. Ostaja mi neraziskana še krajša pot na Lačno iz Gračišča. Sem se pa vpisala v knjigo. Včasih se nisem marala vpisovati v knjige, se mi je zdelo nekako brez veze. Počasi pa je postal nekakšen ritual, se vpišem, če je štampiljka - si jo tudi odtisnem, minutka pavze in - dalje, pot pod noge.
Pot proti Kubedu je precej položna, gremo skozi več porušenih kamnitih ograj pašnikov. Čeprav okrog je mlad gozdiček, predpostavljam, da so ograje postavljali v času, ko so okrog res še bili pašniki, sicer ne vem, zakaj bi "pozidali" ves hrib.
 Sestop z Lačne proti Kubedu.
 Če pol urce ležerne hoje že zagledam cerkev Svetega Florijana v Kubedu in prve hiše.


 Krog je sklenjen. Prehodila sem 8,3 km, za pot sem potrebovala 2 ure 10 minut. Aplikacija v "pametnem" telefonu mi pravi, da sem naredila kar 541 metrov višinske razlike. Kaj pa vem, mogoče ima prav.
P.S. Na Lačno ni dobro hoditi lačen, na vrhu ni nobene gostilne :)
(Imam izpiljen smisel za humor, a ne?)

2 komentarja:

  1. Lepa pot.
    Prejšnjo soboto, ko smo se odpravljali "nekam hodit", sem prepozno odkrila tvoj blog. Če bi ga dovolj zgodaj, bi šli po poti Hrastovlje-Dol-... , ki si jo opisala zadnjič.
    No, smo pa šli hodit iz Črnega Kala po Kraškem robu, je bilo tudi lepo, le burja nas je fajn prepihala.
    LP

    OdgovoriIzbriši
  2. Kraški rob je krasen za sprehode, jaz ga imam ful rada... Se pa še vedno "odpravljam", da bi prehodila pot Osp - Socerb - Črni Kal - Osp. Tudi mora biti lepo...

    OdgovoriIzbriši